Sıkça Sorulan Sorular



Sabit Telefon Hizmeti (STH) Yetkilendirmesi nedir?
Sabit Telefon Hizmeti (STH) Yetkilendirmesi şehiriçi, şehirlerarası ve/veya uluslararası telefon hizmeti sunulabilmesi için Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından telekomünikasyon operatörlerine verilen yetkilendirmedir. STH yetkilendirme sahibi olmayan bir firma şehiriçi, şehirlerarası, GSM ve/veya uluslararası görüşme yapılmasına olanak tanıyan telekomünikasyon hizmeti veremez.
Arama kartı nedir?
Arama kartları belirli tutarlarda (Ör: 5 TL, 10 TL vb.) kontör yüklenmiş ve özellikle uzak mesafeli görüşmeler için hazırlanmış tarifeler üzerinden konuşma yapılmasına imkan veren telefon kartlarıdır (Ayrıntılı bilgiye www.ttmkart.com.tr " web sayfasından ulaşabilirsiniz). TTM Kart ile sabit telefonların yanı sıra Cep telefonlarınızdan da aynı dakikalar ile hiçbir fark ödemeden arama yapabilirsiniz. 10 Mayıs 2009 tarihinde yürürlüğe giren Elektronik Haberleşme Kanunu'yla beraber arama kartlarımızla şehirici görüşme de yapılabilmektedir.
Toptan Hat Kiralama nedir?
Toptan Hat Kiralama, Türk Telekom tarafından alternatif İşletmecilere, müşterilerine sunmak üzere, taşıyıcı ön seçimi kapsamında Türk Telekom santrali üzerinden PSTN, ISDN BA ve ISDN PA erişim hizmeti sunulmasıdır.
Bu hizmet ile işletmeciler, telefon hattını Türk Telekom'dan kiralayacak ve Türk Telekom tarafından alınan sabit ücreti dahil tüm ücretleri müşteriye faturalayacaktır. Ancak TTM Telekom Diğer Alternatif Operatörlerden farklı olarak müşterilerinden sabit ücret almaz. Sadece görüştüğünüz kadar bedel ödersiniz.
Toptan Hat Kiralama hizmetinde hat Türk Telekom santraline bağlı kalmaya ve numarası Türk Telekom'da olmaya devam ederken ses hizmetini alternatif işletmeciden alacaktır.
Numara taşıma işlemini gerçekleştirmem için ıslak imza gerekli midir?
Evet. Numara taşıma formlarında ve abonelik sözleşmelerinde ıslak imzanız bulunmalıdır.
Geçiş sırasında abone her iki operatörde de aktif olabilir mi?
Hayır. Numara aynı anda sadece bir operatörde aktif olabilir.
THK hizmetine geçtiğimde Türk Telekom bana herhangi bir hizmet ya da kalem için faturalama yapacak mı?
Hayır, THK geçişinden sonra tüm faturalama THK hizmeti sağlayan alternatif işletmeci tarafından yapılmaktadır. Türk Telekom, size sadece geçiş den önceki zamana aitalacaklarına ilişkin tutarı faturalayacaktır.
THK ile artık sabit ücret Türk Telekom'dan gelmeyecekse TTM Telekom 'a sabit ücret ödeyecek miyim? Ödeyeceksem bu bedelin tutarı nedir?
TTM Telekom Diğer Alternatif Operatörlerden farklı olarak müşterilerinden sabit ücret almaz. Sadece görüştüğünüz kadar bedel ödersiniz.THK abonesi olmak istiyorum ne yapmalıyım?
TTM Telekom Çözüm Ortaklarından, çağrı merkezinden ( 0850 390 0 444 ) yada web sayfamızdan online işlemlerden başvuruda bulunabilirsiniz. Tek bir dilekçe ile basitçe işlemleriniz gerçekleşecektir.
THK aboneliği için hangi evraklar gerekli olacak?
TTM Telekom’ a aboneliği olmayan;
- Bireysel Müşteriler, abonelik sözleşmesi, THK başvuru formu ve ücretler formu ve kimlik fotokopisi,
- Kurumsal müşteriler ise, abonelik sözleşmesi , THK başvuru formu, THK ücretler formu, yetkili kimlik fotokopisi, imza sirküleri fotokopisi, ticaret sicil gazetesi , Vergi lehvası ( yada KDV tahakkuk fişi), vermelidir.

Mevcut A-Tipi ( STH) bireysel müşterimizin THK başvuru formu ile THK ücretler formu imzalaması ve kimlik fotokopisini vermesi; kurumsal müşterimizin THK başvuru formu ile THK ücretler formunun yetkili tarafından imzalanması ve imza sirküleri fotokopisini vermesi yeterli olacaktır.

(Taahhütlü aboneliklerde bunlara ek olarak taahhüt formu alınacaktır)

Evraklar sabit telefon sahibi olan gerçek veya tüzel kişi adına düzenlenmelidir.
THK abonesi olmak için hat sahibi dışında biri işlem yapılabilir mi?
Türk Telekom'da hat kimin adına ise evraklar onun adına düzenlenmelidir. Abonelik o kişi üzerine yapılabilecektir.
THK abonesiyim Türk Telekom'dan bana ayrı bir fatura gelecek mi?
Hayır, aldığınız hizmete ilişkin tek fatura TTM Telekom'dan gönderilecektir.
Mevcut A-Tipi (STH) abonenizim THK ya geçebilir miyim?
Evet geçebilirsiniz. Mevcut A-Tipi ( STH) bireysel müşterimizin THK başvuru formu ile THK ücretler formu imzalaması ve kimlik fotokopisini vermesi ; kurumsal müşterimizin ise yetkili tarafından imzalanmış THK başvuru formu ile THK ücretler formunu ve imza sirkülerinin fotokopisini vermesi yeterli olacaktır.
THK aboneliğinden A-Tipi(STH) aboneliğine geçiş yapabilir miyim ?
Hayır. THK aboneliğinizi iptal ettirdikten sonra Türk Telekom'dan yeniden abonelik yaptırmalısınız. Türk Telekom'dan abonelik yaptırdıktan sonra A-Tipi ( STH) aboneliği için hizmet almak istediğiniz işletmeciye abonelik başvurusu yapmanız gerekiyor.
THK başvurusu Türk Telekom'dan hangi durumlarda reddedilir?
İşletmecinin Toptan Hat Kiralama hizmeti kapsamında yaptığı başvuruların değerlendirilmesi sonucunda

- Hat sahibinin ibraz edilen belgelerdekinden farklı olması,
- İlgili numaraya ilişkin olarak Türk Telekom'da kayıt olmaması,
- İlgili numaranın PSTN, ISDN BA ve ISDN PA harici bir hizmet türüne ait olması,
- İlgili numara üzerinde henüz tamamlanmamış devir, iptal, nakil, numara değişikliği gibi abonelik hareketlerinin bulunması,
- Hattın borcundan kapalı olması
- Abonenin başka bir alternatif işletmecinin THK hizmeti kapsamında olması halinde başvurular reddedilecektir.
Başvurular Türk Telekom tarafından ne kadar sürede onaylanır?
Daha önce A Tipi aboneliği yönlendirmesi olmayan hatlar için maksimum 3 iş günü, daha önce A Tipi STH yönlendirmesi bulunan hatlar için maksimum 2 iş gününde aktivasyon tamamlanacaktır.

Bu süreler Türk Telekom talep yapılmasından itibaren geçerli sürelerdir.
THK işlemlerin tamamlanana kadar hattımda kesinti olacak mıdır?
Aktivasyon sırasında yaşanacak hizmet kesintisi süresi en fazla 1 (bir) saattir.
THK hizmetinden yararlanmak istiyorum ama sabit hattım yok yine de başvuruda bulunabilir miyim?
Bulunabilirsiniz. TTM Telekom size yeni hat tahsisi yaparak THK hizmetini sunacaktır.
THK aboneliği için ücret ödemem gerekir mi?
TTM Telekom Diğer Alternatif Operatörlerden farklı olarak müşterilerinden sabit ücret almaz. Sadece görüştüğünüz kadar bedel ödersiniz.
Adresim değişiyor (nakil) ne yapabilirim ? Bu işlem için ücret ödeyecek miyim? Türk Telekom'a mı gitmeliyim?
Hayır Türk Telekom'a gitmenize gerek yok.

Hat sahibinin (kurumsal aboneliklerde de yetkili kişinin) bilgi vermesi yeterlidir. Hat sahibinin güvenlik teyidinden geçmesi durumunda talebi işleme alınacaktır. Güvenlik teyidinden geçilmez ise evrak ile işlem yapılabilecektir.

Nakil işlemi için TTM Telekom Diğer Alternatif Operatörlerden farklı olarak müşterilerinden sabit ücret almaz. Sadece görüştüğünüz kadar bedel ödersiniz.
Türk Telekom'da aylık bir ücret ödediğim bir paket kullanıyorum. Ayın 5'inde size THK geçişi yapsam da Türk Telekom'dan o aya ait tüm paket ücretim yansıtılacak mı faturamı?
Hayır geçiş gününe kadar kaç gün paketten faydalandıysanız o kadar ücret ödersiniz. (Örn: Ayın 15inde THK geçişi yaptıysanız son TT faturanıza paket ücretinizin yarısı yansıyacaktır. Aynı şekilde 15 gün boyunca paketinizin içindeki bedava dakikaların yarısını kullanmak hakkına sahipsiniz.)
Numaramı değiştirmek istiyorum? Ne yapabilirim. Ücreti nedir?
Hat sahibinin (kurumsal aboneliklerde yetkili kişinin) bilgi vermesi yeterlidir. Hat sahibinin güvenlik teyidinden geçmesi durumunda talebi işleme alınır. Güvenlik teyidinden geçilmez ise evrak ile işlem yapılabilecektir.

Numara değişikliği için TTM Telekom’ da ücret ödemezsiniz.
Abonelik türüne bakılmadan tüm hatlarım ile THK hizmeti alabilir miyim?
PSTN, ISDN BA (ISDN BRI) ve ISDN PA (ISDN PRI) erişim hizmeti aldığınız hatlarınız ile THK'den yararlanabilirsiniz.

444'lu hatlarınız ile THK hizmetinden yararlanamazsınız. Ancak 444'lü numaralarının altında sanal olarak tanımlı bulunan ve bunlara ilişkin fatura ödediğiniz hatlarınız için başvuruda bulunabilirsiniz.

PSTN: Analog ses verilerini taşıyan, bakır kablolara dayanan uluslar arası telefon sistemi. Bu sistem, ISDN gibi dijital teknolojilere dayanan daha yeni telefon ağlarına karşılıktır.
ISDN-BA (BRI): Entegre Hizmetler Dijital Ağı - Temel Erişim; 2 ses ve 1 sinyalleşme kanalından oluşur.
ISDN-PA (PRI): Entegre Hizmetler Dijital Ağı - Birincil Erişim; 30 ses ve 1 sinyalleşme kanalından oluşur.
Hatlarımdaki Hunt Grup özelliği THK hizmetinden faydalandığımda iptal oluyor mu?
Hayır. İptal olmaz, birden fazla hattınızla tek numara ile arama yapabilmenizi ve hat sayınız kadar çağrı başlatma ve kabul etmenizi sağlayan bu özellik THK hizmeti aldığınızda da aynen devam etmektedir.
PRI (ISDN-PA) / BRI (ISDN-BA) hatlarımdaki DDI hizmetim iptal oluyor mu?
Hayır. İptalini istemediğiniz durumda iptal olmaz, mevcut aktif DDIlarınız THK hizmetine geçerken numara bilgilerini belirttiğinizde aynen devam edecektir. Başvuru esnasında belirtilmeyen DDI'lar kullanılamayacaktır. DDI ücretleri, mevcut ücretlerde bir değişiklik olmaksızın TTM Telekom faturanızda yer alacaktır. DDI ücreti DDI adedi başına vergiler dahil 1,2 TLdir (Türk Telekom'un web sitesindeki güncel tutar esastır ve şu an 1,2 TLdir). DDI rezerviniz varsa THK aktivasyonunda iptal olur, aktiflenmesini istiyorsanız THK başvurusu öncesi bu rezervleri aktif hale getirmeniz gerekmektedir.
THK abonenizim başka operatore kesintisiz geçebilir miyim?
İşletmeciler arası otomatik geçiş sistemi henüz hazır olmadığı için THK aboneliğinizi iptal ederek, Türk Telekom'a başvurarak Türk Telekom'dan hizmetinizin devamını sağlayabilirsiniz. Başka alternatif işletmeciye bu işlemlerden sonra başvurmanız gerekecektir. Kısa süre sonra, alternatif işletmeciler arası otomatik geçiş uygulaması da başlayacaktır.
Başka bir işletmeciden STH hizmeti almaktayım, size başvurarak kesintisiz olarak sizin THK hizmetinize geçebilir miyim?
Evet, bize yaptığınız THK başvurusu ile geçişiniz otomatik olarak yapılacaktır. Diğer alternatif işletmecideki STH aboneliği otomatik olarak iptal olacaktır.
Türk Telekom ‘da taahhüdüm var, sizden THK hizmeti alamaz mıyım?
Türk Telekom'da taahhüdünüzün olması THK aktivasyonunuzu etkilemez, ancak THK aktivasyonu sonrası Türk Telekom size taahhüdünüzden kaynaklanan indirimlerin (ve varsa cihaz bedelinin kalan) tutarını son faturanıza yansıtacaktır.
Başka alternatif işletmeciden STH hizmeti alıyorum, sizin THK hizmetinize geçtiğimde diğer alternatif işletmeci bana herhangi birşey için faturalama yapacak mı?
THK geçişinden sonra tüm faturalama THK hizmeti sağlayan alternatif işletmeci tarafından yapılmaktadır. Önceki alternatif işletmeciniz sadece geçiş sonrası öncesinde oluşmuş alacaklarına ilişkin tutarı size faturalayacaktır.
THK aboneliğimi iptal etmek istiyorum ne yapabilirim?
İptal işlemi TTM Telekom'a yapılan yazılı başvuru ile yapılacaktır.

Hat sahibinin evraklarının TTM Telekom'a fakslaması yeterlidir.

Bireysel müşteriler için; imzalı dilekçe ve kimlik fotokopisi
Kurumsal müşteriler için; yetkilinin imzalı dilekçesi, yetkili kişinin kimlik fotokopisi ve imza sirküleri fotokopisi
Başka alternatif işletmeciden STH hizmeti alıyorum, sizin THK hizmetinize geçtiğimde diğer alternatif işletmeci bana herhangi bir şey için faturalama yapacak mı?
THK geçişinden sonra tüm faturalama THK hizmeti sağlayan alternatif işletmeci tarafından yapılmaktadır. Önceki alternatif işletmeciniz sadece geçiş sonrası öncesinde oluşmuş alacaklarına ilişkin tutarı size faturalayacaktır.
Kullanım Kolaylığı hizmetleri nedir?
Müşterinin telefonunu, bağlı olduğu santralin desteklediği ilgili işlemin kodunu tuşlayarak aktif hale getirebildiği ve telefon hizmetini etkin kullanmasını sağlayan işlemlerdir.

THK abonelerine aşağıdaki kullanım kolaylığı servisleri sunulacaktır.

Uyandırma, Rahatsız Edilmeme, Meşguldeki Aboneyi Bulma, Çağrı Yönlendirme, Bilgi Alma&Çağrı Aktarma, Çağrı Bekletme, Kısaltılmış Arama, Telefon Kilitleme, Tercihli Direkt Arama
Kullanım Kolaylığı hizmetlerini THK ile TTM Telekom'dan hizmet almaya başladığımda da kullanabilir miyim?
Türk Telekom'un santral özelliklerine bağlı "Uyandırma, Rahatsız Edilmeme, Meşguldeki Aboneyi Bulma, Çağrı Yönlendirme, Bilgi Alma&Çağrı Aktarma, Çağrı Bekletme, Kısaltılmış Arama, Telefon Kilitleme, Tercihli Direkt Arama " Kullanım Kolaylığı hizmetlerinden Toptan Hat Kiralama kapsamında yararlanabileceksiniz.
Kullanım Kolaylığı Hizmetinden yararlandığımda ücretlendirmesi ne olacaktır?
Telefon Kilitleme:
Her program kaydı için 8,8 kuruş
Kısaltılmış Arama:
Her program kaydı için 17,6 kuruş
Tercihli Direkt Arama:
Her kullanım için 8,8 kuruş
Uyandırma:
Her program kaydı için 17,6 kuruş
Her kullanım için 26,4 kuruş
Rahatsız Edilmeme:
Her program kaydı için 44 kuruş
Meşgul Aboneyi Bulma:
Her kullanım için 8,8 kuruş

Çağrı yönlendirme servisi için program kaydı ücretsizdir. Çağrıyı yönlendirdiğiniz yere göre konuşma ücreti alınır. Meşgulde ve cevap veremediğiniz durumda çağrı yönlendirme için program kaydı ücretsizdir.
Çağrı bekletme servisi için program kaydı ücretsizdir.
Bilgi alma ve çağrı aktarma için program kaydı ücretsizdir.
Fiyatlara %18 Katma Değer Vergisi (KDV) ve %15 Özel İletişim Vergisi (ÖİV) dahildir.
Faturamı adresim dışında e-posta ya da SMS ile gönderebilir misiniz?
E-posta adresinizi bize bildirmeniz durumunda e-posta ile fatura bilgileriniz her ay gönderilmektedir. E-posta adresinizi anasayfamızda bulunan TTM Telekom Online İşlemler Merkezi menüsünden ekleyebilir/güncelleyebilir veya 0 850 390 0 444 TTM Telekom Müşteri Hizmetleri'ni arayabilirsiniz. Aynı zamanda faturanız adresinize gönderilmeye devam edecektir.
Numara Taşınabilirliği'nin şirketime faydası nedir?
TTM Telekom Numara tahsis ve/veya taşıma hizmetinden yararlanarak ; şehiriçi, şehirlerarası, uluslararası ve GSM farketmeksizin daha indirimli konuşmanın yanı sıra TTM Telekom ‘ da sabit ücret ödemeyerek çok daha fazla tasarruf sağlarsınız.
Numara Tahsis ettiğimizde TT ile aynı alan kodlarını verebiliyor muyuz?
Evet, alternatif operatörler de TT ile aynı alan kodlarını kullanabilmektedir. TTM Telekom olarak kendimize ayırdığımız numara bloklarını sunumda bulabilirsiniz.
Numara taşıyınca abonenin numarasında bir değişiklik oluyor mu (alan kodu vs)?
Hayır, numarası aynen kalmaktadır.
Göçebe numaraların coğrafi numaralardan farkı nedir?
Coğrafi numaralar abonenin lokasyonunu göstermek zorundadır. Bir abone İzmir'den Ankara'ya taşınırsa coğrafi numarasını değiştirmek durumundadır. Ancak göçebe numarası olan bir abone yurtiçinde nereye giderse gitsin, bu göçebe numarayı kullanabilir.
Sabit ücret ödeyecek miyim?
Hayır. TTM Telekom Diğer Alternatif Operatörlerden farklı olarak müşterilerinden sabit ücret almaz. Sadece görüştüğünüz kadar bedel ödersiniz.
Numara almak ücretli midir?
Hayır. TTM Telekom Diğer Alternatif Operatörlerden farklı olarak müşterilerinden sabit ücret almaz. Sadece görüştüğünüz kadar bedel ödersiniz.
PRI hattım var, taşıma yapabiliyor musunuz?
Evet. PRI hatlar blok olarak taşınabilmektedir.
Önceki operatörüme olan borcumu ödemeden numaramı taşıyabilir miyim?
Evet. Taşıyabilirsiniz. Diğer borcunuz o operatörle ilgilidir.
Numara Taşıma başvurum reddedilebilir mi?
Evet. Aşağıdaki sebeplerden dolayı red alınabilir ve bu konuda başvurduğunuz operatör tarafından bilgilendirilirsiniz:
- Gerekli sözleşme ve formların doğru ve tam şekilde doldurulmaması
- Başvuru sahibinin numaranın gerçek sahibi olmaması
- Devam eden bir numara taşıma süreci varsa
- Kimlik bilgilerinin hatalı ya da eksik olması
- Devam eden bir numara değişiklik talebi varsa
Taşınması mümkün olmayan sabit numaralar var mı?
Yerleşik Operatörün sunduğu 444'lü numaralar taşınamayacaktır. Bu konuyla ilgili yasal düzenlemelerin gerçekleştirilmesi beklenmektedir.
Numara taşıma işlemi için nereye başvurmalıyım?
www.ttmtelekom.com.tr adresinden ya da 0 850 390 0 444 numaralı Müşteri Hizmetlerimizden başvuruda bulanabilirsiniz.
Hakkımızda
  • TTM Telekom FZE, UAE ( United ArabEmirates ), RAK FTZ (RAK FreeTradeZone)‘de 2009 yılının Mayıs ayında, Telekomünikasyon hizmetleri vermek amacı ile kurulan ve yetkilendirme alarak faaliyet gösteren ilk Türk şirketidir.
  • TTM Telekom, Türkiye’ de TK (Telekomünikasyon Kurumu) tarafından 2009 Haziran..[Devamı...]
İletişim Bilgileri
Defterdar Mahallesi Otakçılar Caddesi No:80/C 34050
Eyüp / İSTANBUL
  • +90 (212) 510 76 76
Kampanyalar
İletişime Geçin